Digital learning architect

Binnenkort verschijnen nieuwe startdata & prijzen

Digital learning architect

WAT IS EEN DIGITAL LEARNING ARCHITECT? 
Een Digital Learning Architect kan de e-learning opportuniteiten van digitaal leren inzien en een (digitaal) lerende organisatie duurzaam uitbouwen.

Binnenkort verschijnen nieuwe startdata & prijzen
Sector
Bedrijfsvaardigheden
Leervorm
Hybride leren

Welkom

Een flexibel leeraanbod dat rekening houdt met de loopbaanbehoeften maar ook met de werkomstandigheden is nodig voor werknemers. Bedrijven worstelen dan weer met de zoektocht naar de optimale leeromgeving voor hun werknemers.  

Hoe organiseer je leercontent zodat werknemers die op het juiste moment kunnen vinden en raadplegen? Hoe definieer je een centraal leerplatform voor de organisatie? Welke strategie kan je uitrollen om werknemers te enthousiasmeren voor de digitale leervormen en hoe ga je om met weerstanden? 

Met dit postgraduaat wil PXL-NeXT bedrijven helpen om digitaal leren concreet te vertalen naar de werkvloer. Binnen het opleidingsprogramma is er ook aandacht voor praktijkcases. Zo ontvangen we gastsprekers en laten we cursisten concrete e-learning cases van bedrijven uitwerken tot een optimale leeromgeving voor de werknemers. 

Module 2 'Digitale Learning Tools' start aanstaande donderdag 24/11, schrijf je hier in!

 

Doelgroep

Dit postgraduaat richt zich naar verschillende profielen op de
arbeidsmarkt. Het kan interessant zijn voor HR-managers, kaderleden, stafmedewerkers, lijnmanagers, trainingsmanagers, vormingsverantwoordelijken, onderwijsprofessionals of ict-coördinatoren. Bovendien richten de opleiding zich ook op onderzoekers, ingenieurs, informatici, experten alsook diverse profielen die ambitie hebben om zich te verdiepen in de digitalisering van leermethodieken in het bedrijfsleven of het onderwijs.

 

Programma

Een Digital Learning Architect kan  bedrijven en organisaties adviseren en ondersteuning geven bij het opzetten van een digitale leercultuur en -strategie.  Op basis van een concrete opleidingsvraag ontwerpt hij een online of blended leertraject in samenwerking met een inhoudelijke expert. Vervolgens kan hij een team aansturen en ondersteunen om het vooropgestelde leertraject te ontwikkelen in de vorm van digitale leermaterialen, leeractiviteiten en modules. Het postgraduaat Digital Learning Architect bestaat uit drie modules van in totaal 20 studiepunten. De wekelijkse avondlessen worden gegeven door erkende docenten en ervaringsdeskundigen uit de sector.

 

 

 

 

MODULE 1 - Bouwstenen 21u

21u
In de eerste module Bouwstenen worden de ‘fundamentals’ van een digitale lerende organisatie gelegd. We leren de cursisten de principes van een lerende organisatie alsook het ontwikkelen van een leerlijn of het creëren van een leercultuur. We gaan dieper in op digitale leerstrategieën zoals blended learning, online learning, open learning, micro learning, formeel leren, informeel leren.

We introduceren het ‘ADDIE’ model, met bijhorende templates als instructional design-heuristiek om een eigen leerstrategie vorm te geven. We benadrukken ook het principe van constructive alignment, oftewel de afstemming tussen leerdoelen, onderwijsleeractiviteiten en didactische evaluatie.

We geven ‘best practices’ op vlak van lerende digitale organisaties in het algemeen en specifieke digitale leerstrategieën in het bijzonder. We sluiten af met een visie op de toekomst van digitaal leren of ‘learning trends’, bv. het toekomstige belang van AI voor digitale leerprocessen. We laten ook zoveel mogelijk praktijkvoorbeelden de revue passeren via gastsprekers.

Datum Onderwerp Docent/Gastspreker
29/09/2022 Keynote en Digitale lerende organisatie Mira Huypens
06/10/2022 Hoe leert een volwassene het liefst Mira Huypens
13/10/2022 Leerlijn ontwikkelen voor je medewerker(s) Wouter Hustinx
20/10/2022 Digitale leerstrategie (deel 1) Bert Verdonck
27/10/2022 Digitale leerstrategie (deel 2) Richard Welten
10/11/2022 Learning trends Wouter Hustinx
17/11/2022 Examen en netwerkavond

MODULE 2 - Tools 21u

21u
In deze module leer je de meerwaarde kennen van digitale tools in een leeromgeving. Leer screencasts, didactische video’s, quizzen of interactieve e-learning modules ontwerpen met de tools die voor jouw organisatie en technologische context het best passen. Dankzij deze opleiding leer je aan de hand van enkele belangrijke didactische principes en een efficiënte methodologie digitale leermaterialen ontwerpen die leiden tot hogere ROI, meer motivatie, verhoogde interactiviteit en tijdswinst bij de lerenden.
We stellen kritische vragen rond hoe digitale leerpakketten kunnen bijdragen tot efficiënt en coöperatief leren en ontdekken een juiste balans tussen digitale werkvormen in onze trainingen. We geven je inzicht in het wat, waarom en hoe van enkele digitale basistools die de impact van je cursus, workshop, training of opleiding kunnen versterken.
Datum Onderwerp Docent/Gastspreker
24/11/2022 Leerplatformen Davy Schroyen
01/12/2022 Leervideo’s Joachim Gregoor
08/12/2022 E-Learning ontwikkelen Richard Welten
15/12/2022 Online samenwerkingsvormen Julie Roba
22/12/2022 Podcasts Koen Goffings
12/01/2023 Digitale portfolio- en evaluatievormen Richard Welten
19/01/2023 Examen en netwerkavond

MODULE 3 – Cases 42u

42u
Welke technologieën en tools staan tot je beschikking om e-learning te ontwikkelen?
Hoe organiseer je digitale leercontent zodat werknemers die op het juiste moment kunnen vinden en raadplegen?
Hoe definieer ik een centraal leerplatform voor mijn organisatie?
Welke strategie gaan we uitrollen om de werknemers te enthousiasmeren voor deze digitale leervormen en hoe gaan we om met weerstanden?
Met een eerder praktische dan theoretische aanpak ontdekken we de antwoorden op bovenstaande vragen.

Hoe gaan we tewerk? We laten cursisten in kleine teams (2 à 3) een concrete case uitwerken voor een bedrijf. Stap voor stap worden ze begeleid in het opstellen van een organisatiestrategie en concrete leerplannen. Daarna bouwen ze zelf een werkende e-module uit die ze finaal demonstreren voor een Jury. Ook je eigen bedrijf kan een case aanmelden waarrond een team kan werken.

Datum Onderwerp Docent/Gastspreker
26/01/2023 Probleemstelling – Doelgroep – Leerdoelen Teamcoach & bedrijf
02/02/2023 Scope – Content – Planning Teamcoach & bedrijf
09/02/2023 Ontwikkelfase Teamcoach
16/02/2023 Leerplatformen – Auteurstool – Tools Teamcoach
02/03/2023 Test, Implementatie en Meten Teamcoach
09/03/2023 Soft Skills in ondernemerschap Marc Beenders
16/03/2023 Teams pitchen hun case voor de klas en bedrijf Teamcoach & bedrijf
23/03/2023 Teamwork Teamcoach
30/03/2023 Teamwork Teamcoach
20/04/2023 Teamwork Teamcoach
27/04/2023 Voorstellen van e-module aan klas en bedrijf Teamcoach & bedrijf
04/05/2023 Teamwork Teamcoach
11/05/2023 Teamwork Teamcoach
25/05/2023 Teamwork Teamcoach
08/06/2023 Jurydag Jury

Trainers en docenten

Onze trainers en docenten zijn echte experten uit het werkveld. Zij staan klaar om ondernemende studenten, professionals en bedrijven te inspireren en verder te helpen. Met een sterk netwerk aan freelance trainers en docenten haalt PXL-NeXT de beste expertise in huis!

Lees meer
Trainers

Julie
Roba

Bedrijven

Bij PXL-NeXT zetten we intensief in op samenwerkingen met bedrijven en organisaties. Dit is altijd vanuit een strategisch oogpunt waarbij een gezamenlijke win-win altijd het vertrekpunt is van het partnership.

Lees meer

CAW LIMBURG

VDAB

WICO VRIJ CVO NOORD LIMBURG VZW

PROXIMUS

CHRISTELIJKE MUTUALITEIT LIMBURG

Ziekenhuis Oost-Limburg

Alumni

Alumni vormen een belangrijke schakel voor PXL-NeXT om voortdurend te verbeteren.

 

Lees meer

Margot
Delleman

Lees meer

Thierry
Lescrauwaet

Lees meer

Dominiek
Henckaerts

Lees meer

kmo-portefeuille

De kmo-portefeuille is een subsidie van de Vlaamse Overheid waardoor je tot 30% van je inschrijvingsgeld kan recupereren. Lees hier hoe de KMO-portefeuille in zijn werk gaat.

Andere besparingen

Bespaar elk jaar tot 125 euro bij PXL-NeXT. Meer informatie over opleidingscheques.

  • MO* € 0.00
  • KO** € 0.00

Netto verschuldigd bedrag voor:

* middelgrote ondernemingen
** kleine ondernemingen

ONDERDEEL

  • Module 1 - Bouwstenen 
    • SP 4
    • CU 21
  • Module 2 – Tools 
    • SP 4
    • CU 21
  • Module 3 – Cases 
    • SP 12
    • CU 42

SP = studiepunten

CU = contacturen

 

Start op 29/09 met keynote en kennismaking . De lessen vinden plaats op donderdagavond van 18.30 tot 21.30 uur. PXL NeXT voorziet een hybride leerplatform: opleiding  wordt gegeven  on campus  of online. Alle lessen worden opgenomen en achteraf ter beschikking gesteld.  Zo bepaal je zelf waar, wanneer en hoe je de opleiding zal volgen.

  

Meer info nodig?

Geen antwoord gevonden op je vraag? Stel ze hier aan onze medewerkers!