Digital Marketing
€ 1550.00 incl.
€ 1550.00 excl.

Sector
Marketing & sales
Tijdsduur
27 sessies
Leervorm
Hybride leren
Introductie
Een digital marketing architect ontwikkelt naast een strategische visie ook een operationeel plan voor het merk of bedrijf. Hierbij staan digitale kennis en digitale skills voorop. Zo verbindt de digital marketing architect zijn merk en bedrijf maximaal met de doelgroep in een digitale wereld.
Tijdens de opleiding behandelen we verschillende modules om als bedrijf digitaal impact te maken. De eerste module bestaat uit lessen over digital strategy, de tweede uit digital channels. De derde module gaat over tooling & data en in de laatste module behandelen we cases.
Na iedere module volgt er een coachingles waarbij coördinatoren Goele en Wouter je begeleiden bij het schrijven van je eindwerk, een digitaal marketingplan voor een bedrijf naar keuze. Het is een plan dat je mondeling pitcht aan het einde van de opleiding en nadien meteen kan implementeren. Een directe win-win.
Doelgroep
Deze opleiding richt zich in eerste instantie tot houders van een diploma hoger onderwijs die (op termijn) alle mogelijke aspecten van digitale marketing in hun marketing- of communicatiestrategie wensen te implementeren. Wie geen diploma hoger onderwijs heeft, kan toch inschrijven voor de opleiding en krijgt per gevolgde module een attest van deelname.
Meer bepaald is de opleiding ontworpen voor:
- ervaren traditionele marketeers die hun skills willen aansterken met nieuwe technieken
- junior marketeers die zichzelf verder willen ontplooien in het veld van digitale marketing
- CEO's en leidinggevenden die de trends op vlak van digitale marketing willen leren kennen
- start-up ondernemers die een marketingplan willen schrijven via coaching van experts
- professionals uit een niet-marketingveld die een zijsprong willen nemen vanuit design, human resources, operations, (customer) support.
De eerste lessen in de eerste module zoomen in op 'marketing basics'; voor de meer ervaren marketeers zal dit een opfrissing zijn, voor de niet zo ervaren cursisten wat betreft marketing zal het een goede voorbereiding op de opleiding zijn.
Programma
Onze opleiding bestaat uit 4 modules die ieder focussen op een cruciaal aspect van de digitale marketing. Iedere module bestaat uit een aantal lessen waar ervaren experts uit het werkveld niet enkel kennis aanleren maar ook de nodige skills en learnings vanuit het werkveld.
Na iedere module is er een online test die je zelfstandig doorloopt. Na slagen op de test mag je de volgende module aanvatten. De module Cases is de toepassing van de voorgaande modules. Je krijgt een briefing uit het werkveld en werkt in groepjes met medecursisten een beknopt digitaal marketingplan uit dat je zal pitchen tijdens de laatste les van de module Cases.
Aan het einde van de opleiding pitch je je eigen individueel digitaal marketingplan. De beoordeling zal deels gebeuren aan de hand van de pitch van de case in groep en deels aan de hand van de individuele voorstelling van het digitale marketingplan van je bedrijf. Wat dit eindplan betreft, zal 40% van de punten staan op de schriftelijke uitwerking en 60 % van de punten op de mondelinge pitch. In het programma zijn er diverse momenten waarop de coördinatoren je coachen bij het verwerken van dit plan.
Wie als houder van een diploma hoger onderwijs slaagt voor deze opleiding, behaalt het getuigschrift postgraduaat.
MODULE BASICS & DIGITAL STRATEGY
18u
In onze eerste module digitale strategie leggen we de basis voor jouw digitaal succes. Hoe benader je de digitale consument in de digitale wereld? In een notendop geven we je eerst de essentie van marketing via een opfrissingscursus van de basics.
Dankzij een duidelijke methodiek leer je een digitaal marketingplan opbouwen en zinvol invullen. Hiervoor maak je kennis met verschillende beproefde modellen en verdiepen we ons in het concept van inbound marketing.
Verder schenken we aandacht aan planning en budget. In de laatste les van deze module ga je aan de slag in een workshop gegeven door de coördinatoren van de opleiding. In die workshop kijken we naar de probleemstelling van je gekozen bedrijf, maken we een analyse om zo tot verschillende strategische beslissingen te komen die een oplossing kunnen bieden.
Dankzij een duidelijke methodiek leer je een digitaal marketingplan opbouwen en zinvol invullen. Hiervoor maak je kennis met verschillende beproefde modellen en verdiepen we ons in het concept van inbound marketing.
Verder schenken we aandacht aan planning en budget. In de laatste les van deze module ga je aan de slag in een workshop gegeven door de coördinatoren van de opleiding. In die workshop kijken we naar de probleemstelling van je gekozen bedrijf, maken we een analyse om zo tot verschillende strategische beslissingen te komen die een oplossing kunnen bieden.
MODULE DIGITAL CHANNELS
18u
Als digitaal marketeer heb je doorgedreven kennis nodig van de digitale kanalen. Hoe adverteer ik met impact op Linkedin? Hoe zorg ik voor een maximale conversie op mijn website? Hoe bouw ik aan een waardevolle social presence? Deze en nog veel meer vragen waar jij mee zit, komen aan bod.
We behandelen volgende digitale kanalen: website & e-commerce, search (seo), social media marketing, digital advertising & e-mailmarketing. In de laatste les van deze module ga je opnieuw in een workshop op zoek naar de gepaste kanalen voor jouw bedrijf en meer bepaald bepaal je welke kanalen in welke fase van de klantreis ingezet kunnen worden om jouw doelen te behalen.
We behandelen volgende digitale kanalen: website & e-commerce, search (seo), social media marketing, digital advertising & e-mailmarketing. In de laatste les van deze module ga je opnieuw in een workshop op zoek naar de gepaste kanalen voor jouw bedrijf en meer bepaald bepaal je welke kanalen in welke fase van de klantreis ingezet kunnen worden om jouw doelen te behalen.
MODULE TOOLS & DATA
24u
Naast de nodige kennis heb jij als digitale marketeer skills nodig. Als piloot van je digitale marketing dien je namelijk verschillende tools te beheersen. Tijdens een eerste blok van onze module Tools & Data leren we jou onder andere werken met web analytics tools zoals Google Analytics, Meta Business Suite en Google Search Console.
In een tweede blok buigen we ons over data. Hoe kan je succesvol aan de slag met data binnen je marketing? We gaan aan de slag met marketing automation en leren hoe je zinvolle reporting & dashboards opstelt. We besteden ook aandacht aan het huidig wettelijk kader van data
In een tweede blok buigen we ons over data. Hoe kan je succesvol aan de slag met data binnen je marketing? We gaan aan de slag met marketing automation en leren hoe je zinvolle reporting & dashboards opstelt. We besteden ook aandacht aan het huidig wettelijk kader van data
MODULE UITWERKING CASES
12u
Met de voorafgaande modules bouwen we kennis, skills en inzicht op. Tijdens onze laatste module Cases leer je deze ook toepassen. We leggen je verschillende 'real life' cases voor via een briefing uit het werkveld. Tijdens de vier lessen van deze module werk je samen in groepjes om tot een beknopt digitaal marketingplan te komen dat aan het einde van de module gepitcht zal worden aan de opdrachtgever van de 'real life' case. Dit is tevens een goede voorbereiding op de individuele pitch van het digitale marketing plan van je bedrijf dat vlak erna plaatsvindt.
Alle lesgevers zijn in hun dagelijkse job experten in een deelgebied van de digitale marketing. Zo krijg je een zeer praktijkgerichte opleiding, boordevol met cases. We werken nauw samen met onder andere de agencies iO (Intracto), Groeimakers en Yappa.
Alle lesgevers zijn in hun dagelijkse job experten in een deelgebied van de digitale marketing. Zo krijg je een zeer praktijkgerichte opleiding, boordevol met cases. We werken nauw samen met onder andere de agencies iO (Intracto), Groeimakers en Yappa.
kmo-portefeuille
De kmo-portefeuille is een subsidie van de Vlaamse Overheid waardoor je tot 30% van je inschrijvingsgeld kan recupereren. Lees hier hoe de KMO-portefeuille in zijn werk gaat. Opgelet: sinds 1 januari 2023 is de samenstelling KMO-portefeuille hervormd.
- MO* € 1240.00
- KO** € 1085.00
Netto verschuldigd bedrag voor:
* middelgrote ondernemingen
** kleine ondernemingen
ONDERDEEL
- Basics & Digital Strategy
- SP 5
- CU 18
- Digital Channels
- SP 5
- CU 18
- Tools & Data
- SP 5
- CU 24
- Cases
- SP 5
- CU 12 (+6)
SP = studiepunten
CU = contacturen
Al de modules van het Postgraduaat kunnen ook apart worden gevolgd.
Meer info nodig?
Geen antwoord gevonden op je vraag? Stel ze hier aan onze medewerkers!
Lesdata
Start | Einde | Lokaal |
---|
- kmo-portefeuille
€ 1550.00 incl.
€ 1550.00 excl.