Esports Business Architect

Binnenkort verschijnen nieuwe startdata & prijzen

Esports Business Architect

Met het nieuwe postgraduaat Esports business architect leiden we de nieuwe generatie professionals op voor verschillende functies binnen de esportssector.

Binnenkort verschijnen nieuwe startdata & prijzen
Sector
Bedrijfsvaardigheden
Leervorm
Hybride leren

Welkom

De sector is nu al groter dan de volledige filmindustrie. Wereldwijd zijn China, de VS en Japan de koplopers wat betreft gaminginkomsten en het aantal spelers. De coronacrisis geeft de sport nog een extra boost. Europa moet nu schakelen willen we op termijn een rol van betekenis spelen. Ook in Vlaanderen groeit esports explosief.

Deze esports business architecten zijn ook ideaal geplaatst om esports te integreren in tal van sectoren zoals softwarebedrijven, HR-bedrijven, de zorgsector en onderwijs. De opleiding bestaat uit drie pijlers: 1) Gaming & Digital Media, 2) Esports Technology en 3) Esports Business. Vanuit deze perspectieven wordt gewerkt aan tal van esports cases.

 

Doelgroep

Esports verbindt zich met alle mogelijke sectoren. Dit postgraduaat richt zich dan ook naar een breed instroomprofiel:

  • afgestudeerden uit diverse bachelor- of masteropleidingen
  • afgestudeerden uit graduaatsopleidingen
  • professionals die een volgende stap in de digitale transformatie omarmen
  • projectmanagers
  • content en social media professionals
  • marketingprofessionals
  • HR-professionals
  • onderwijsprofessionals
  • health care professionals
  • sport- en eventmanagers
  • esporters
  • technici en informatici uit diverse sectoren
  • ...

Programma

De opleiding bestaat uit drie modules. De insteek van de opleiding is hands-on en wordt gegeven door experten in hun vakgebied. We halen trouwens de esportswereld binnen via live streaming van extra specialisten met getuigenissen en reflecties.

ESPORTS GAMING & DIGITAL MEDIA

36u

7 studiepunten - 36 contacturen - 9 avonden (4 u)

  • Introductie deelnemers & toelichting
  • Esports introductie
  • Team industrie
  • Competities
  • Team work & Mindset
  • Brand strategy
  • Digital Media (Platforms / Branding)

ESPORTS TECHNOLOGY

20u

4 studiepunten - 20 contacturen - 5 avonden (4 u)

  • Hardware
  • Netwerken
  • Livestreaming
  • Gamingplatforms
  • Introduction AR/VR-gaming

ESPORTS BUSINESS & CASES

44u

9 studiepunten - 44 contacturen - 11 avonden (4 u)

  • Revenue models
  • Player contracts
  • Company startup
  • Sponsorships & partnerships
  • Eventing
  • Venues
  • Op basis van de voorgaande modules Gaming & Digital Media en Technology en het business luik van deze derde module worden er in een multidisciplinaire setting esportscases uitgewerkt.

kmo-portefeuille

De kmo-portefeuille is een subsidie van de Vlaamse Overheid waardoor je tot 30% van je inschrijvingsgeld kan recupereren. Lees hier hoe de KMO-portefeuille in zijn werk gaat.

  • MO* € 0.00
  • KO** € 0.00

Netto verschuldigd bedrag voor:

* middelgrote ondernemingen
** kleine ondernemingen

De evaluatie van de module Gaming & Digital Media zal gebeuren op basis van een opdracht die in teams wordt uitgewerkt. Hieraan wordt ook een presentatie gekoppeld.

Binnen Technology worden de cursisten geëvalueerd op basis van een paper over de behandelde topics.

De evaluatie van de module Business & Esportscases bestaat uit het beoordelen van een uitgewerkte case, individueel of in groep, waaraan een eindpresentatie verbonden is.

Wie als houder van een minimaal een bachelordiploma op alle onderdelen slaagt, ontvangt het getuigschrift van het postgraduaat. Wie niet beschikt over een diploma hoger onderwijs of wie niet alle opleidingsonderdelen gevolgd heeft, krijgt een attest van deelname, al dan niet met vermelding van 'geslaagd' (enkel na het volgen van alle opleidingsonderdelen en indien geslaagd).

ONDERDEEL 

  • Esports Gaming & Digital Media
    • SP 7
    • CU 36
  • Esports Technology
    • SP 4
    • CU 20
  • Esports Business & Cases
    • SP 9
    • CU 44

 

PRIJS
Het inschrijvingsgeld voor de gehele opleiding bedraagt 1.250 euro.
Vrijstelling voor een bepaalde module kan aangevraagd worden.
Kostprijs per module:

Esports & Digital Media: 550 euro
Esports Technology: 300 euro
Esports Business & Esportscases: 700 euro.

LOCATIE
De lessen vinden plaats in het gebouw van PXL-Digital (gebouw G, Campus Elfde Linie) en op Corda Campus. We halen trouwens de hele esportswereld binnen via live streaming.

INSCHRIJVINGS- EN BETALINGSMODALITEITEN
Inschrijven kan op de Dienst Studentenadministratie van Hogeschool PXL, Elfde-Liniestraat 23A (PXL-Congress, gebouw D) te 3500 Hasselt.
Je kan voorinschrijven via de website http://voorinschrijvingen.pxl.be.
Voor meer informatie kan je terecht op het mailadres inschrijvingen@pxl.be.
Voor deze opleiding wordt een aanvraag ingediend voor het Vlaams opleidingsverlof. Betalingen via KMO-portefeuille worden aanvaard. Voor meer informatie over de betalingsmodaliteiten kan je terecht op het telefoonnummer +32 (0)11 77 57 05.

STUDIEGELD BIJ UITSCHRIJVING
Als je uitschrijft uiterlijk op de eerste (introductie)lesdag, betaal je een annuleringskost van 75 euro.
Schrijf je uit na de eerste lesdag, dan betaal je het studiegeld van elke aangevatte module.
Als je uitschrijft na 1 februari, ben je het volledige studiegeld verschuldigd.

 

 

 

 

Meer info nodig?

Geen antwoord gevonden op je vraag? Stel ze hier aan onze medewerkers!