Recruitment Marketing

Binnenkort verschijnen nieuwe startdata & prijzen

Recruitment Marketing

Recruitment Marketing is een nieuwe kortlopende opleiding waar HR en Marketing elkaar ontmoeten én versterken door een multidisciplinaire aanpak. Rekrutering is een oorlog geworden waar in de huidig arbeidsmarkt geen winnaars uit komen. Stop de oorlog en ga aan de slag met tools die wél werken. Georganiseerd door PXL Next en powered by Umani Group. 

Binnenkort verschijnen nieuwe startdata & prijzen

Welkom

Een vacature plaatsen, online of offline, en dat hopen dat nieuwe medewerkers zich massaal aanmelden. Dat werkt niet meer. Maar hoe pak je het dan wél aan? 
In deze opleiding schuiven we de oude recepten aan de kant en spelen we volop in op nieuwe tendensen. We focussen ons op een wereld waarin talent schaars is, centraal staat en waarbij nieuwe werkvormen elkaar in snel tempo opvolgen. Maak de switch in mindset, evolueer van Human Resources naar Human Capital en plaats menselijk kapitaal echt centraal in je organisatie én in je manier van rekruteren.  
Die veranderingen op de arbeidsmarkt vragen ook een shift in het hele rekruteringsproces. Precies daar kunnen Human Resources en Marketing elkaar versterken en beter maken. Op dit snijvlak ontstaat de Recruitment Marketeer.
In deze kortlopende opleiding zorgen we voor de nodige inzichten, reiken we je de tools aan om de switch te maken en voorzien we je van praktische tips & tricks om je te ontpoppen tot de HR marketeer van de toekomst. 
Zorg dat je vacatures gezien worden, laat dat stoffige imago los en zet je bedrijf als een sterk merk neer, net als jezelf trouwens. Maak werk van jouw employer brand en geef talent redenen om voor jouw onderneming te kiezen. Het is jouw taak om je bedrijf positief te positioneren bij potentiële werknemers, hetgeen al start bij de tevredenheid van je huidige medewerkers. 

Enkele zaken die concreet aan bod komen zijn:
Analyseren van vacatures
Optimaliseren van de employee journey en employee experience
Aantrekkelijk maken van je website en vacatureteksten
Storytelling 
Social Media optimalisatie en praktische tips voor LinkedIn, Facebook, Instagram en TikTok

Binnen elke module ga je zelf aan de slag met de concrete handvaten en bouw je zo stap voor stap aan je eigen unieke employer brand dat intern gedragen wordt. Tenslotte heb je een toolbox om op een totaal andere en vernieuwende manier met je vacatures om te gaan. 

Doelgroep

Met deze korte, maar krachtige opleiding richten we ons op: Recruiters, HR-verantwoordelijken, marketingmanagers en -specialisten, communicatiemanagers en -specialisten, personeelsverantwoordelijken en HR-medewerkers, freelancers in HR, marketing of communicatie

Programma

Gedurende 7 inspirerende en leerrijke avonden stomen we je klaar voor de toekomst. Het unieke programma omvat volgende modules:

1. Analyseer je vacatures in het kader van het Human Capital Canvas
2. Breng de employee journey en bijbehorende employee experience in kaart
3. Employer branding in de praktijk
4. E-Recruitment, tips & tools
5. Meten is weten. Principes van Growth Hacking in de HR praktijk
6. TikTok en video onderscheidend gebruiken
7. Jouw eigen case pitchen: hoe breek jij met de war for talent in je eigen bedrijf?

Na elke module krijg je concrete oefeningen, tips en trics mee die je kan toepassen binnen je eigen organisatie. Zo bouw je al doende en stap voor stap aan je eigen werkgeversmerk en leer je door een totaal andere bril naar jouw vacatures kijken en talenten aanwerven. 
Je leert bij uit de cases van jouw next level lesgevers en doet ervaringsuitwisseling met de andere deelnemers. 
We laten maximum 15 deelnemers toe waardoor je verzekerd bent van een dynamische en interactieve groepssetting. 

Analyseer je vacatures in het kader van het Human Capital Canvas

4u

Talent is schaars, zorg er tenminste voor dat het talent dat je wil aantrekken in lijn ligt met de noden die er nu en in de toekomst liggen binnen jouw organisatie. Met behulp van het Human Capital Canvas breng je in kaart welke skills doorslaggevend zullen zijn voor het succes van je organisatie. Je krijgt methodieken aangereikt die je kan inzetten om te komen tot rollen die uniek zijn of in elk geval anders dan de anderen zodat je deze vervolgens onderscheidend in de markt kan zetten.
Vervolgens ga je over tot de opmaak van een people plan, waarbij het duidelijk zal worden welke de prioriteiten zijn in jouw onderneming op vlak van het menselijk kapitaal. 
In de plaats van standaard vacatures te plaatsen kan je op deze manier de platgetreden paden van rekrutering kan verlaten. Je krijgt inzicht in een andere manier van aantrekken van talent om zo ook vanuit een andere invalshoek wervingscampagnes op te zetten en op te vallen in de markt. 

Dinsdag 8 november Corda Campus
Lesgever: Fabienne Vanwynsberghe (Umani Agency)

Breng de employee journey en de bijbehorende employee experience in kaart

4u
In de huidige arbeidsmarkt verwachten medewerkers authenticiteit, groeikansen en een werkervaring die leuk en uitdagend is. Zeker de millenials zetten hun wensen stevig neer en vragen een flinke verdieping van hoe we kijken naar en bouwen aan employee experience. Maar wat is employee experience, waarom doet het ertoe en hoe kan een organisatie het verbeteren? Dat is waar we in deze module dieper op in zullen gaan. 
Zijn de interne medewerkers jouw brand ambassadeurs, dan volgt ook het aantrekken van nieuwe mensen. Een sterke reputatie begint intern in de organisatie. Binnen moet je namelijk waarmaken wat je buiten belooft. In het licht van een toenemende wereldwijde schaarste aan talenten, is iedere organisatie gedwongen te investeren in de employee experience. Maar hoe pak je dit aan? Wij loodsen je door de verschillende stappen van de employee journey en geven we je concrete handvaten over hoe je de hiermee gepaard gaande employee experience tot een hoger niveau kan tillen.
We geven jou tevens inzicht in drie psychologische basisbehoeften die universeel zijn en waarmee je alle stappen in het totaalproces kan toetsen aan het bijdragen tot de totaalervaring voor jouw bestaande en potentiële medewerkers.

Dinsdag 15 november Corda Campus
Lesgever: Ilse Organe (Umani Agency

Employer branding in de praktijk

4u
Om de term kan je niet meer heen, maar hoe pak je employer branding ook effectief aan? In deze module geven we je mee hoe je van je onderneming een sterk merk maakt, maar ook dat het na het aanwerven van talent pas begint. 
Hoe betrek je nieuwkomers onmiddellijk bij je organisatie, maak je gebruik van hun frisse blik en ga je effectief aan de slag met hun feedback? 
Als HR-marketeer weet je hoe belangrijk de input van nieuwkomers is om je organisatie en aanpak bij te schaven. Klopt het verhaal dat je aan de buitenwereld vertelt ook intern en waar zitten de verbeterpunten. Reken maar dat nieuwkomers voor de nodige energie kunnen zorgen. 
Verder komen ook het optimaliseren van de interne communicatie, internal branding en het belang van een gezonde organisatiecultuur aan bod. We vertellen je hoe je onderscheidend vermogen creëert, hoe je de concurrentie voorblijft en definiëren waar je voor staat. Geef kandidaten redenen om voor jou te kiezen als werkgever. 

Dinsdag 22 november Corda Campus
Lesgever: Kevin Stickens (Humble)

TikTok en video onderscheidend gebruiken

4u
Waardevolle content is vandaag de dag belangrijker dan ooit en video spant daarbij de kroon. Met krachtige video content kun je kandidaten triggeren en overtuigen. Video is een heel stuk krachtiger dan woorden en beelden. Ga aan de slag met getuigenissen, zorg voor een aantrekkelijke bedrijfsfilm en laat je eigen medewerkers op een spontane manier aan het woord. 
Samen duiken we in de mogelijkheden van video en bekijken we hoe je TikTok en Instagram Reels in je interne communicatie en rekruteringsstrategie integreert. Het vormen waardevolle extra tools om je aanwervingen een boost te geven. 

Dinsdag 29 november Corda Campus
Lesgever: Loriana Allegrezza (e-Volve)

Meten is weten. Principes van growth hacking in de HR praktijk

4u
Door gericht te adverteren kun je potentiële werknemers efficiënt benaderen. Wij leren je op een slimme manier te adverteren en heel wat processen te automatiseren. Zo besteed je je beschikbare budget op een verstandige en rendabele manier. 
In deze module ga je aan de slag met het opzetten van online campagnes, zorgen we voor inzichten in de resultaten en leren we je de ROI te berekenen. Zo houd je de vinger aan de pols en kan je bijsturen waar nodig. We geven je de basis van het analyseren mee, zodat je kan meepraten met externe partners. Zo boek je op korte termijn, betere resultaten. 

Dinsdag 6 december Corda Campus
Lesgever:  Hans Kolbeek (Kolbeek.com)

e-Recruitment, tips & tools

4u
Online rekruteren is je hopelijk niet vreemd … Online tools zijn vandaag de dag onmisbaar om talent te lokaliseren, te contacteren en over de streep te trekken. 
Vertrekken doen we bij je website. Vaak is het een mooi visitekaartje, maar trek je er ook talent mee aan? Wij geven je mee hoe je je met je website kunt onderscheiden, de troeven van je onderneming als werkgever kunt benadrukken en waarom het zo geweldig is om voor jouw onderneming te werken. 
Ook de mogelijkheden van de verschillende sociale media komen aan bod. Van organisch posten tot adverteren, we zorgen voor praktische tips & tricks. Je leert hoe sociale media je merk kunnen versterken en hoe je de interactie met de buitenwereld aangaat. 
Verder duiken we ook in de tools die je kan gebruiken om talent te detecteren, ermee te connecteren en vervolgens te overtuigen. We vertellen je bijvoorbeeld insider tips over het professioneel gebruiken van LinkedIn en nemen je mee in de LinkedIn Talent Solutions. 
Tot slot geven we ook mee hoe je waardevolle content produceert, dit consequent volhoudt en wat kandidaten aantrekt. Ga resoluut voor aantrekkelijke en prikkelende content met meerwaarde. Pas je boodschap per kanaal aan en boek meer resultaat.

Dinsdag 13 december Corda Campus
Lesgever: Erendiz Ates (Linkedin Trainer)

Jouw eigen case pitchen: hoe breek jij met de war for talent in je eigen bedrijf?

4u
In deze laatste sessie brengen alle studenten hun eigen case naar voor en delen ze deze met elkaar en met de lesgevers. Er gebeurt een ervaringsuitwisseling tussen de studenten en de lesgevers geven feedback en een eindbeoordeling. 

Dinsdag 20 december Corda Campus

Trainers en docenten

Onze trainers en docenten zijn echte experten uit het werkveld. Zij staan klaar om ondernemende studenten, professionals en bedrijven te inspireren en verder te helpen. Met een sterk netwerk aan freelance trainers en docenten haalt PXL-NeXT de beste expertise in huis!

Lees meer
Trainers

Erendiz
Ates

Lees meer

kmo-portefeuille

De kmo-portefeuille is een subsidie van de Vlaamse Overheid waardoor je tot 30% van je inschrijvingsgeld kan recupereren. Lees hier hoe de KMO-portefeuille in zijn werk gaat. Opgelet: sinds 1 januari 2023 is de samenstelling KMO-portefeuille hervormd. 

  • MO* € 0.00
  • KO** € 0.00

Netto verschuldigd bedrag voor:

* middelgrote ondernemingen
** kleine ondernemingen

Elke sessie wordt er voorafgaand aan de opleiding een broodjeslunch voorzien voor de deelnemers 

Meer info nodig?

Geen antwoord gevonden op je vraag? Stel ze hier aan onze medewerkers!

Valerie
Theys